Reference

Pro výrobce českých designových vodních dýmek Marvin Smoke jsme vytvořili koncept baru s vodními dýmkami ve slavné Stodolní ulici – Marvin’s Hookah Lounge. Provozovatelům jsme pomohli s výběrem vybavení a uspořádali jsme barmanské školení pro personál.

Pro pražský trendy wine bar s autentickými víny jsme zpracovali charakteristiku cílových skupin zákazníků podniku a brand, pomohli s nastavením tonality komunikace a připomínkovali podobu webových stránek. Nastavili jsme také systém střídání denních a večerních směn.

„Týmování pro nás bylo úplně novým druhem školení, jestli se tak dá nazvat. Nic strojeného, prostě naprosto na pohodu, tak aby se všichni naši zaměstnanci cítili komfortně. Kluci nás naučili, že je nutné mezi sebou lépe a více komunikovat. Nebát se říct kolegovi či kolegyni o tom, co se mi nelíbí či co mě trápí, anebo naopak o tom, co se mi na druhých líbí. Díky klukům jsme si uvědomili, že chvály není nikdy dost a že je super se ji naučit využívat a oceňovat ostatní lidi z týmu.

Celý den se nesl v uvolněném duchu, povídali jsme si, utvářeli si názory na různé situace. Dozvěděli jsme se vše o konceptech a formě fungování Lidí z Baru. Lektoři Vojta s Tomem byli skvělí, upřímní a nestrojení. Svou prací evidentně žijí, a to je moc důležité. Díky jejich přesvědčivosti a šarmu mají šanci předat toto poselství dále. U nás se jim to podařilo a určitě se v budoucnu rádi zúčastníme další možné spolupráce.“

Ing. Zuzana Truhlářová, resort manager
Tomáš Martykán, fb manager

„Projekt Mluvíci hlavy považujem za jeden z najprínosnejších workshopov, ktoré som mal spolu so svojim teamom možnosť zažiť.

Aj keď možno slovo Workshop nie je to správne pomenovanie na tento druh projektu, preto že bol poňatý úplne inak, ako sme mohli byť bežne zvyknutí. Mluvíci hlavy iba ako keby navodzovali témy a nás nechali vyjadriť sa a povedať svoj názor, či skúsenosť. Vyzeralo to, ako keby to len zľahka moderovali a usmerňovali, pričom dbali na to, aby žiadny z členov teamu nebol iba pasívny pozorovateľ.

Bolo pre mňa veľmi zaujímavé sledovať, aké majú aj relatívne noví členovia nášho teamu schopnosti pozorovať situácie okolo seba, ktoré zažívajú počas pracovného dňa, aký majú na ne názor a ako dokážu na ne reagovať. Vo veľkej väčšine som bol prekvapený veľmi pozitívne, na druhej strane si veľmi vážim iné pohľady na témy a schopnosť teamu pochopiť to správne a pozitívne a schopnoť to prijať za svoje, za čo bolo úlohou teamu Mluvícich hlav, ktorú zvládli naozaj s veľkou profesionalitou a zároveň ľahkosťou a uvoľnenosťou. To je, myslím si že hlavný prínos aj pre mňa. Máme síce rovnaké názory a cieľ, ale títo mladí chalani prinášajú síce rovnaké riešenia, ale primerané na dnešnú dobu a moderne mysliacich mladých ľudí a to je havný dôvod, prečo som nadšene súhlasil, aby k nám do Záhiru prišli a podelili sa s nami o ich vnímannie barovej prevádzky, ktorá prináša každý deň nové situácie a ak si ich barový team uvedomuje a dokáže ich aj vďaka takýmto stretnutiam zvládnuť, dostáva takmer každý hosť veľmi príjemný pocit, že v tomto bare urobili pre neho oveľa viac ako museli. A to je jednoznačný dôvod na to, aby nie len hovoril o bare s nadšením, ale vrátil sa aj druhý krát.“

Luboš Rácz, majitel

„V českém gastro prostředí často chybí reflexe faktu, že každý host je jiný. Lidé přicházejí do podniku s rozdílnými záměry a odlišnými představami o tom, co chtějí v následujících chvílích prožít. Často jsme si to neuvědomovali ani my, a pokud ano, neuměli jsme s tím dost dobře pracovat. V tomhle ohledu TÝMOVÁNÍ nám i našim hostům prokazatelně zlepšilo život. Za jeho největší přínos tedy vnímám to, že Tom s Vojtou nám pomohli začít uvažovat o hostech jinak. Školení bylo prostě super!“

Zuzana Junková, provozní

„Nejlepší na TÝMOVÁNÍ bylo, jak kluci dokázali umocnit náš již dříve pociťovaný dojem pospolitosti až úplně do nebes – tím, že nás donutili o sobě něco zjišťovat, mluvit spolu a napsat těm druhým hezké věci.
V mnoha ohledech mi to pomohlo a často na to myslím: těším se do práce na kolegy, krotím nervy a zvládám dávat zpětnou vazbu, kterou jsem začala chápat jako prostředek ke zlepšování, a ne jako prudičství (dřív jsem si často říkala, že přece nemůžu pořád šířit nějaká negativní poselství druhým. Teď se toho tolik nebojím a snažím se být otevřenější).“

Daniela Poláková, seniorní baristka

„Hodně se mi líbilo, jak kluci pracovali s dynamikou týmu a jak rychle vytvořili atmosféru důvěry. Díky tomu jsme mohli velice otevřeně diskutovat a nacházet řešení nejrůznějších situací. A také nám pomohli si uvědomit, jak přínosné pro kavárnu jsou individuality každého z nás.“

Alice Peková, baristka

„Od absolvování TÝMOVÁNÍ si své práce vážím ještě víc, neb vím, že ne všude to lidsky funguje tak, jako u nás. Dodalo mi to neskutečný pocit síly a jistoty v náš tým. Hlavní „mindset changing point“ celého dne? Začala jsem hostům říkat „hosté“ namísto „zákazníci“ a i tak o nich smýšlet. Také mě potěšilo utvrzení, že „náš zákazník, náš pán“ je bullshit, což jsem si tak nějak podvědomě přála slyšet, přestože to na mém přístupu k lidem prakticky nic nezměnilo.“

Dominika Zezulová, baristka

„Různá školení, tréninky a workshopy děláme s naším týmem od samotného vzniku našeho podniku, ale workshop s Barem, který neexistuje (BKN) byl pro nás první zaměřený na soft skills. Chtěli jsme posunout náš vztah s hosty i mezi sebou samými, ale moc jsme nevěděli, jak na to. A to byl důvod, proč jsme se obrátili právě na kluky z BKN. Jednoduše proto, že pokaždé, když jsme byli v některém z jejich podniků, cítili jsme se vítáni, a že barmany opravdu zajímáme a věnují se nám. Prostě hostitelé, jak si je představujeme. A přestože naše zadání pro celé školení bylo hodně neurčité, klukům se podařilo trefit přesně to, co jsme sami jen těžko dávali dohromady.
Pokud čekáte, že všechny problémy vašeho podniku vyřeší školení a konzultace od BKN, tak vás zklamu. Nedostanete zaručený návod na cestu ke špičkovému podniku s nejlepšími baristy a barmany na světě a nejspokojenějšími hosty ve třech jednoduchých krocích s diplomem a pochvalou na konci. To, v čem je consulting BKN skutečně cenný, je, že vám nedá „ten jediný správný“ návod, jak na to, ale naopak vás naučí o věcech přemýšlet. Což je něco, z čeho můžete čerpat mnohem delší dobu než ze sebelepších rad a tipů. Samozřejmě tým BKN má spoustu zcela konkrétního know-how a zkušeností, které se hodí do každého podobného podniku (a my jsme jej třeba neměli) a i to je něco, za co jsme opravdu rádi. Ale největší přínos pro nás mělo objevení nových způsobů přemýšlení o každodenních situacích a o vztahu host–tým–majitel-dodavatel-kdokoliv další.
Nakonec jedna drobnost, která měla ale obrovský efekt – už před TÝMOVÁNÍM jsme si mysleli, že máme mezi sebou opravdu skvělé vztahy. Ale to, co následovalo po něm, jde popsat snad jen jako explozi kolegiality a pozitivních emocí mezi našimi baristy. Věřte mi, že to je přesně to, co chcete jako majitel ve svém podniku vidět.“

Jan Junek, spolumajitel

Zadáním kampaně bylo rozšířit povědomí o certifikátu Voda vhodná k vínu od Vinařského Institutu ČR mezi veřejnost skrze klasická média a facebookový profil organizace. Téma se dočkalo několika mediálních výstupů v oborových i mainstreamových médiích. Zacílené facebookové kreativy oslovily desetitisíce uživatelů.

„Vinařský Institut provádí již sedmým rokem společně Asociací sommeliérů ČR certifikaci vod. Cílem certifikace je posoudit, jestli je daná voda vhodná k vínu. Je to sofistikovaný a složitý proces s metodikou vyvinutou podle francouzského vzoru. Pokud voda projde úspěšně certifikací, má právo užívat známku Voda vhodná k vínu.

Mluvící hlavy jsme oslovili s požadavkem na zvýšení povědomí o známce Voda hodná k vínu a zejména procesu, který za udělením této známky stojí. Byla to dobrá volba. Uchopili toto složité téma s nadhledem a kreativně. Tím se podařilo dostat téma do velkého množství nejen odborných médií.

Díky deseti kreativním příspěvkům na FB bylo dosaženo velmi dobrého zásahu. S kampaní jsme spokojeni a podle mě k úspěchu vedlo propojení znalosti prostředí a problematiky alkoholických nápojů, kontakty na redakce v kombinaci s neotřelou kreativitou.“

Ing. Petr Psotka, ředitel Vinařského Institutu ČR